TEACHERS' UNIONS, THE CAPITALIST STATE AND THE CONTRADICTIONS OF EDUCATIONAL REFORM
DOI:
https://doi.org/10.23179/2317-9082Palavras-chave:
teachers' unions, educational reform, States Policies, neoliberal RegimesResumo
This essay reports analytically some of the conclusions of a larger research project. It discusses the connections between teachers unions, their presence in civil societies, and their confrontation with State policies particularly under neoliberal regimes. It explores how teacher unions accumulate - through conflict and collaboration - political and social capital in the process of educational reform. Data from this paper resulted from five years of empirical research comparing case studies in the United States, Canada, Japan, Korea, Mexico and Argentina.
Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
08-06-2013
Como Citar
Torres, C. A., & Schugurensky, D. (2013). TEACHERS’ UNIONS, THE CAPITALIST STATE AND THE CONTRADICTIONS OF EDUCATIONAL REFORM. Gestão &Amp; Aprendizagem, 1(1). https://doi.org/10.23179/2317-9082
Edição
Seção
Pontos de Vista/Notas/Comentários
Licença
Os originais aceitos e publicados tornam-se propriedade do periódico Gestão & Aprendizagem do Programa de Pós-graduação Gestão em Organizações Aprendentes sendo vedada sua reprodução total ou parcial, sem a devida autorização da Comissão Editorial, exceto para uso de estudo e pesquisa.