Equipe Editorial

Editor

 

 

Filipe Lins Santos, UFPB

Revisor Externo

 

 

Brunella Casalini, Università Degli Studi Firenze

 

Catarina Sales Barbas de Oliveira, Universidade da Beira Interior; CIES-IUL

 

Farshid Hadi, Iran, Islamic Republic of

 

Isabel Cristina Jaramillo Sierra, Universidade de los Andes

 

Lucia Re, Università Degli Studi Firenze

 

Luis Enrique Portillo López, Universidad Gerardo Barrios, El Salvador

 

Júlia Garraio, Universidade de Coimbra

 

José Antonio Morales Notario, Mexico

 

Josefina de la Cruz Izquierdo, Universidad Juárez Autonoma de Tabasco, Mexico

 

Madalena Duarte, Universidade de Coimbra

 

Rafael de la Dehesa, College of Staten Island

 

Rashid Jabbarov, Department of social and pedagigical psychology, Baku stat university, Azerbaijan

 

Rosineide de Lourdes Meira Cordeiro, UFPE

 

Teresa Pizarro Beleza, Faculdade de Direito da Universidade Nova de Lisboa

Comissão Editorial

 

 

Adriana Dias Vieira, UFPB

 

Alinne de Lima Bonetti, Universidade Federal do Pampa – Unipampa

 

Alexandre Zarias, UFPE

 

Ana Katherine da Silveira Gonçalves, UFRN

 

Anabela Moreira dos Santos, Universidade do Minho

 

Carla Cerqueira, Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Universidade do Minho

 

Carmen Sílvia de Moraes Rial, UFSC

 

Carmen Margarida Oliveira Alveal, UFRN

 

Clara Maria de Oliveira Araújo, UERJ

 

Claudia Regina Nichnig, UFSC

 

Cristina Scheibe Wolff, Universidade Federal de Santa Catarina, Brazil

 

Fernanda Holanda de Vasconcelos Brandão, UFPB

 

Giorggia Petrucce Lacerda e Silva Abrantes, UFPB

 

Helena Alviar García, Universidade de los Andes

 

Helena Pereira de Melo, Universidade Nova de Lisboa

 

Isadora Vier Machado, UEM, Brazil

 

Junia Ferreira Furtado, UFMG

 

Lina Maria Brandao de Aras, UFBA

 

Loreley Gomes Garcia, Universidade Federal da Paraíba, Brazil

 

Lorena Melo Freitas, UFPB

 

Marcelo Pereira Lima, Universidade Federal da Bahia, Brazil

 

Maria Isabel G. Loureiro, Universidade Nova de Lisboa

 

Maria Theresa da Costa Barros, UERJ, Brazil

 

Sven Peterke, UFPB, Brazil

 

Valdemir Donizette Zamparoni, UFBA

Conselho Editorial

 

 

Ana Alayde Werba Saldanha Pichelli, UFPB

 

Ana Cristina Pinheiro F Araujo, UFRN

 

Ana Gabriela Vilela Pereira Macedo, Universidade do Minho

 

Ana Paula Vosne Martins, UFPR, Brazil

 

Anna Paula Uziel, UERJ

 

Conceição Nogueira, Universidade do Porto

 

Christiane Soares Carneiro Neri

 

Cynthia Lins Hamlin, Brazil

 

Jane Felipe Beltrão, UFPA, Brazil

 

Manuel Carlos Silva, Universidade do Minho

 

Maria José Magalhães, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto, Portugal

 

Maria dos Remedios Fontes Silva, UFRN

 

Marlene Tamanini, UFPR

 

Miriam Adelman

 

Miriam Pillar Grossi, UFSC, Brazil

 

Mónica Franch, UFPB, Brazil

 

Mônica Rodrigues Costa, UFPE, Brazil

 

Raquel Coelho de Freitas, UFC

 

Raquel Moraes de Lima, UFPB

 

Rosa Maria Rodrigues de Oliveira, UNICAMP

 

Samantha Buglione, Udesc, Brazil

Colaboradores

 

 

Akuavi Adonon Viveros, Universidad Autonóma de México

 

Argelia Queralt Jiménez, Universitat de Barcelona

 

Catherine Driscoll, University of Sydney

 

Chandana Mathur, National University of Ireland

 

Dolly Natalia Caicedo Camacho, Universidad de Barcelona

 

Dolors Comas d'Argemir i Cendra, Spain

 

Eva Pons, University of Barcelona

 

Eva Maria Rubio Guzmán, Universidad Pontificia Comillas

 

Jennifer Germon, University of Sydney

 

María José Carrasco, Universidad Pontificia Comillas

 

María Pilar Martínez Díaz, Universidad Pontificia Comillas

 

Dra. Mar Aguilera Vaqués, University of Barcelona, Spain

 

Mary Goldsmith, Universidad Autónoma Metropolitana

 

Monica Navarro-Michel, Spain

 

Natalia Flores Garrido, Universidad Nacional Autónoma de México

 

Susan Millns, University of Sussex

Consultores

 

 

Alfredo Copetti Neto, UNIJUI

 

Ana Cristina Brito Arcoverde, UFPE

 

Ana Victoria Sánchez Urrutia, Universitat de Barcelona

 

Catalina Katienka, Universidad de Buenos Aires

 

dayse amancio

 

Denise Machado Cardoso, UFPA

 

Doglas Cesar Lucas, Brazil

 

elizete passos

 

Enio Waldir da Silva, UNIJUI

 

Fabiana Marion Spengler, UNIJUI

 

felipe rios

 

Gilmar Antonio Bedin, UNIJUI

 

Vanin Macedo Iole

 

Liana Lewis, UFPE

 

Maria Imaculada de Fátima Freitas, UFMG

 

Maria Jesús Rosado Millán, Universidad Carlos III de Madrid

 

Maria José Menezes Brito, UFMG

 

Marion Teodósio Quadros

 

Pâmela Copetti Ghisleni

 

Paula Lobato de Faria, Universidade Nova de Lisboa

 

Raquel Cavalcante Soares, UFPE

 

Rosario Ruiz Franco, Universidad Carlos III de Madrid

 

Selma Ferreira Albernaz, UFPE

 

Teresa Cristina Furtado Matos, Universidade Federal da Paraíba

 

Theresa Rachel Couto Correia, UFC

 

Vivian Matias dos Santos, UFPE

Apoio Técnico

 

 

Alexandre Delgado Júnior, UFPB

 

Carolinne Braga Maroja, UFPB

 

Edith Mei Lai Cuan Corpus, UNIVERSIDAD DE GUADALAJARA

 

Flora Marina Figueiredo Ajala, UFPB

 

Hilda Jhanet Pérez González, Universidad Guadalajara

 

Juliana Coelho Tavares da Silva, UFPB

 

Kamila Borges Aragao Pessoa, UFPB

 

Mariana Lima Maia, UFPB

 

Miloš Milosavljevic, University of Lucerne

 

Paula Gabriela Barbosa Silva, Estudante de Graduação, Brazil

 

Ruth Venâncio Fernandes Dantas

 

Yan Nascimento da Silva, UFAM

 

Vanessa de Abreu Limeira Ferreira, UFPB