Equipe Editorial
Editor
Filipe Lins Santos, UFPB
Revisor Externo
Brunella Casalini, Università Degli Studi Firenze
Catarina Sales Barbas de Oliveira, Universidade da Beira Interior; CIES-IUL
Farshid Hadi, Iran, Islamic Republic of
Isabel Cristina Jaramillo Sierra, Universidade de los Andes
Lucia Re, Università Degli Studi Firenze
Luis Enrique Portillo López, Universidad Gerardo Barrios, El Salvador
Júlia Garraio, Universidade de Coimbra
José Antonio Morales Notario, Mexico
Josefina de la Cruz Izquierdo, Universidad Juárez Autonoma de Tabasco, Mexico
Madalena Duarte, Universidade de Coimbra
Rafael de la Dehesa, College of Staten Island
Rashid Jabbarov, Department of social and pedagigical psychology, Baku stat university, Azerbaijan
Rosineide de Lourdes Meira Cordeiro, UFPE
Teresa Pizarro Beleza, Faculdade de Direito da Universidade Nova de Lisboa
Comissão Editorial
Adriana Dias Vieira, UFPB
Alinne de Lima Bonetti, Universidade Federal do Pampa – Unipampa
Alexandre Zarias, UFPE
Ana Katherine da Silveira Gonçalves, UFRN
Anabela Moreira dos Santos, Universidade do Minho
Carla Cerqueira, Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Universidade do Minho
Carmen Sílvia de Moraes Rial, UFSC
Carmen Margarida Oliveira Alveal, UFRN
Clara Maria de Oliveira Araújo, UERJ
Claudia Regina Nichnig, UFSC
Cristina Scheibe Wolff, Universidade Federal de Santa Catarina, Brazil
Fernanda Holanda de Vasconcelos Brandão, UFPB
Giorggia Petrucce Lacerda e Silva Abrantes, UFPB
Helena Alviar García, Universidade de los Andes
Helena Pereira de Melo, Universidade Nova de Lisboa
Isadora Vier Machado, UEM, Brazil
Junia Ferreira Furtado, UFMG
Lina Maria Brandao de Aras, UFBA
Loreley Gomes Garcia, Universidade Federal da Paraíba, Brazil
Lorena Melo Freitas, UFPB
Marcelo Pereira Lima, Universidade Federal da Bahia, Brazil
Maria Isabel G. Loureiro, Universidade Nova de Lisboa
Maria Theresa da Costa Barros, UERJ, Brazil
Sven Peterke, UFPB, Brazil
Valdemir Donizette Zamparoni, UFBA
Conselho Editorial
Ana Alayde Werba Saldanha Pichelli, UFPB
Ana Cristina Pinheiro F Araujo, UFRN
Ana Gabriela Vilela Pereira Macedo, Universidade do Minho
Ana Paula Vosne Martins, UFPR, Brazil
Anna Paula Uziel, UERJ
Conceição Nogueira, Universidade do Porto
Christiane Soares Carneiro Neri
Cynthia Lins Hamlin, Brazil
Jane Felipe Beltrão, UFPA, Brazil
Manuel Carlos Silva, Universidade do Minho
Maria José Magalhães, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto, Portugal
Maria dos Remedios Fontes Silva, UFRN
Marlene Tamanini, UFPR
Miriam Adelman
Miriam Pillar Grossi, UFSC, Brazil
Mónica Franch, UFPB, Brazil
Mônica Rodrigues Costa, UFPE, Brazil
Raquel Coelho de Freitas, UFC
Raquel Moraes de Lima, UFPB
Rosa Maria Rodrigues de Oliveira, UNICAMP
Samantha Buglione, Udesc, Brazil
Colaboradores
Akuavi Adonon Viveros, Universidad Autonóma de México
Argelia Queralt Jiménez, Universitat de Barcelona
Catherine Driscoll, University of Sydney
Chandana Mathur, National University of Ireland
Dolly Natalia Caicedo Camacho, Universidad de Barcelona
Dolors Comas d'Argemir i Cendra, Spain
Eva Pons, University of Barcelona
Eva Maria Rubio Guzmán, Universidad Pontificia Comillas
Jennifer Germon, University of Sydney
María José Carrasco, Universidad Pontificia Comillas
María Pilar Martínez Díaz, Universidad Pontificia Comillas
Dra. Mar Aguilera Vaqués, University of Barcelona, Spain
Mary Goldsmith, Universidad Autónoma Metropolitana
Monica Navarro-Michel, Spain
Natalia Flores Garrido, Universidad Nacional Autónoma de México
Susan Millns, University of Sussex
Consultores
Alfredo Copetti Neto, UNIJUI
Ana Cristina Brito Arcoverde, UFPE
Ana Victoria Sánchez Urrutia, Universitat de Barcelona
Catalina Katienka, Universidad de Buenos Aires
dayse amancio
Denise Machado Cardoso, UFPA
Doglas Cesar Lucas, Brazil
elizete passos
Enio Waldir da Silva, UNIJUI
Fabiana Marion Spengler, UNIJUI
felipe rios
Gilmar Antonio Bedin, UNIJUI
Vanin Macedo Iole
Liana Lewis, UFPE
Maria Imaculada de Fátima Freitas, UFMG
Maria Jesús Rosado Millán, Universidad Carlos III de Madrid
Maria José Menezes Brito, UFMG
Marion Teodósio Quadros
Pâmela Copetti Ghisleni
Paula Lobato de Faria, Universidade Nova de Lisboa
Raquel Cavalcante Soares, UFPE
Rosario Ruiz Franco, Universidad Carlos III de Madrid
Selma Ferreira Albernaz, UFPE
Teresa Cristina Furtado Matos, Universidade Federal da Paraíba
Theresa Rachel Couto Correia, UFC
Vivian Matias dos Santos, UFPE
Apoio Técnico
Alexandre Delgado Júnior, UFPB
Carolinne Braga Maroja, UFPB
Edith Mei Lai Cuan Corpus, UNIVERSIDAD DE GUADALAJARA
Flora Marina Figueiredo Ajala, UFPB
Hilda Jhanet Pérez González, Universidad Guadalajara
Juliana Coelho Tavares da Silva, UFPB
Kamila Borges Aragao Pessoa, UFPB
Mariana Lima Maia, UFPB
Miloš Milosavljevic, University of Lucerne
Paula Gabriela Barbosa Silva, Estudante de Graduação, Brazil
Ruth Venâncio Fernandes Dantas
Yan Nascimento da Silva, UFAM
Vanessa de Abreu Limeira Ferreira, UFPB