EDUCATIONAL WORK PROCESS PROTAGONISM OF WORKERS AND SOLIDARITY ABOUT THE PANDEMIC CRISIS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.1676-4439.2020v19n02.54918

Abstract

In this work, the objective is to reflect on the initiative carried out by family farm workers in the form of drive thru organized through the Knowledge and Flavors Fair, a fair that is part of the project accompanied by the Incubator of Initiatives of the Popular Economy and Solidarity of UEFS (IEPS / UEFS). The drive thru was designed to enable ways of commercialization in order to enable the generation of work and income in the context of sanitary calamity (COVID-19). As a result of the work organization process, it was inferred that the majority of farmers live from their work, from their role embodied in the commercialization in the fair space. These subjects were unable to offer the surplus of their production, whose need articulated to the educational work process made them appropriate digital technologies in the perspective of dynamizing themselves in a set of elements capable of resulting in a protagonism of the work organized.PROCESSO EDUCATIVO DE TRABALHO: PROTAGONISMO DO TRABALHODOR E SOLIDARIEDADE SOBRE A CRISE PANDÊMICA

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Author Biographies

José Raimundo Oliveira Lima Lima, Universidade Estadual de Feira de Santana

Doutor em Educação e Contemporaneidade e Mestre em Gestão Integrada de Organizações pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB); especialista em Gestão Organizacional (lato sensu) e graduado em Ciências Econômicas pela Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS). Professor Titular dos cursos de Ciências Econômicas, Administração e Engenharia Agronômica da UEFS, na Pós-Graduação Lato sensu em Gestão Universitária e no Programa de Pós-Graduação em Planejamento Territorial (PLANTERR). É Coordenador do Projeto Incubadora de Iniciativas da Economia Popular e Solidária (PIEPS) e do Projeto Feira Livre e Itinerante de Saberes e Sabores (CNPq), bem como líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Economia Popular e Solidária e Desenvolvimento Local Solidário (GEPOSDEL).

Sara de Souza Silva Silva, Universidade Estadual de Feira de Santana

Graduanda em Ciências Econômicas pela UEFS e bolsista de Iniciação científica do projeto Incubadora de Iniciativas da Economia Popular e Solidária da UEFS.

Lucivania da Silva Moura Moura, Universidade Estadual de Feira de Santana

Graduada em Licenciatura em Geografia UEFS, graduanda em Engenharia Agronômica -UEFS, bolsista de Iniciação científica do projeto Incubadora de Iniciativas da Economia Popular e Solidária da UEFS.

Erivaldo Santiago de Jesus Santiago, Universidade Estadual de Feira de Santana

Graduando em Eng. Agronômica - UEFS, Técnico em Agropecuária - Casa Familiar Rural -CFR-PTN, integrante da Incubadora de Iniciativas da Economia Popular e Solidária da UEFS /IEPS-UEFS.

Published

2021-01-20

How to Cite

Lima, J. R. O. L., Silva, S. de S. S., Moura, L. da S. M., & Santiago, E. S. de J. (2021). EDUCATIONAL WORK PROCESS PROTAGONISM OF WORKERS AND SOLIDARITY ABOUT THE PANDEMIC CRISIS. Revista Da ABET, 19(02). https://doi.org/10.22478/ufpb.1676-4439.2020v19n02.54918

Issue

Section

Dossiê: Trabalho coletivo autogestionário na América Latina