“LET’S GO SEE THE ALLIGATORS?”
ETHICS AND BONDING WITH CHILDREN AT THE DUMPING GROUND COMMUNITY SCHOOL OF CHILDHOOD EDUCATION
Abstract
The visual essay is an invitation from the children who study at the Primary Community
School, located within a landfill. Methodologically, it is inserted in an ethnography with
children and it aims to reflect upon experiences and shares in the field with/of children.
Thus, more precisely, we enhance the debates on the ethical/methodological agenda
adopted in the conduction of studies with (about/for) children, which aims to transform them into protagonist observers of the research.
KEYWORDS: Ethics. Photographs. Ethnography with children. Primary Education.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2024-06-21
Issue
Section
Visual Essays
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).