BETWEEN PRIVILEGES AND DIFFICULTIES,
AN ANTHROPOLOGY PROFESSOR’S AUTOBIOGRAPHICAL REPORT
Abstract
In this autobiographical report, I discuss the origins, paths, background, and circumstances that made becoming a university professor easier and harder. I intend to provoke reflections on the teaching identity, illuminating under-explored dimensions about anthropologists, such as material and economic situations and socio-cultural and ethical-moral aspects. Considering that diverse types of learning occur while “acquiring” a professional identity, I reconstruct the backstage of my professional training and incorporation, guided by a Bourdieusian point of view concerning my capitals and privileges, and also include my difficulties and limitations. Ethical dilemmas involving anthropological identity are also discussed based on my work in the business sector. This essay articulates “subjectivities” and “reflexivity” to “culture” and “structure”, seeking to sew the relationship between “individual and society.”
KEYWORDS: Autobiography. University Teaching Career. Anthropological Identity. Higher Education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).