PROCESSES, PRODUCTS AND INSTRUMENTS FOR THEMATIC TREATMENT OF INFORMATION FROM THE STUDENT PERSPECTIVE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.1809-4775.2023v19n1.66534

Abstract

Its approaches the subject representation from the student perspective. It aims to provide an overview of how students see the teaching of subject representation and its application in the labor market. It seeks to present a broader view on the subject and encourage a look at the formative character practiced in this fundamental dimension in information organization. It is a descriptive and qualitative-quantitative research, developed under the case study method through the application of an online questionnaire to students of the Librarianship course at the Universidade Federal de Goiás, graduates of subjects in the area of subject representation. The results indicate that the processes of subject representation are largely assimilated by the students, especially the bibliographic classification, as well as the classification systems emerge as the best understood instrument and the classification notation as the product of better understanding via teaching practiced in the thematic axis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lais Pereira de Oliveira, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Docente do curso de graduação em Biblioteconomia da Universidade Federal de Goiás (UFG). Doutoranda em Ciência da Informação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP). Mestre em Ciência da Informação pela Universidade de Brasília (UnB). Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Goiás (UFG).

Wállery Félix Nascimento, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Discente do curso de Biblioteconomia pela UFG (Universidade Federal de Goiás), atuando também na Iniciação Científica em projeto e grupo de pesquisa voltados para a área da Ciência da Informação. Tem como áreas de interesse: Organização e Tratamento da Informação, Biblioteca Universitária, Gestão da Informação e Gestão do Conhecimento. 

Published

2023-07-07

Issue

Section

Reserch Reports