Ruth Benedict and Education
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2023.n16.66593Abstract
Ruth Benedict (1887–1948) was one of the most prominent anthropologists of the twentieth century, some of her best-known works being the books Patterns of Culture (1937) and The Chrysanthemum and the Sword (1946), which impacted and influenced generations of social science researchers. In her academic production her works dedicated to education are less emphasized, although this was a relevant topic throughout her career, especially in dialogue with her research with children. In the article “What do we educate for?” Benedict discusses the role of preschool in American society, indicating its cultural uniqueness and problematizing false perceptions that universalize a given conception of education and childhood.
KEYWORDS: Ruth Benedict. Anthropology of education. Anthropology of the child. Preschool education.
Image: Children playing. Source: “What Are We Educating For?”, Article by Ruth Benedict.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).