SOLIDARITY ECONOMY AND SOCIAL TECHNOLOGIES (STs):

CONTRIBUTIONS TO EDUCATION AND THE WORLD OF WORK

Authors

DOI:

https://doi.org/10.61999/abet.1676-4439.2022v21n2.63836

Abstract

The discussion of the contribution of the solidarity economy and social technologies to education and the world of work are part of a broad and contradictory movement related to the application of knowledge in the transformation of individuals and the world. In order to understand the various contributions of the solidarity economy and social technologies, it is necessary to present the establishment of some relationships among the categories of work, education and society, by outlining the threads that are intertwined and dependent on the development process.. The challenges posed by social technologies, in these areas, are not restricted to specific changes, such as improvements in employment rates or the creation of vocational courses, as they also involve structural changes in the conjuncture of the world of work, which will collaborate to improve and assist individuals who have been and are still being affected by the COVID-19 pandemic in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Adriana Cristina Omena dos Santos, Universidade Federal de Uberlândia

Professora Associada na Universidade Federal de Uberlândia. Possui formação em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP), Mestrado em Ciências da Comunicação (Comunicação e Política) pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP) e Doutorado em Ciências da Comunicação (Comunicação e Tecnologias) pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP). Realizou estágio pós-doutoral em Comunicação Pública no Institute for Science, Society and Policy (ISSP) da University of Ottawa (Canadá). Atualmente é docente no curso de Jornalismo, faz parte do quadro de docentes do Programa de Pós-graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação - PPGCE (mestrado profissional) e do Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGED (mestrado e doutorado) todos na Universidade Federal de Uberlândia, além de ser líder do grupo de pesquisa CPCienTE - Interfaces em Comunicação Pública da Ciência, Tecnologias e Educação na mesma instituição.

Published

2023-03-08

How to Cite

Ponciano, R. R., & Omena dos Santos, A. C. . (2023). SOLIDARITY ECONOMY AND SOCIAL TECHNOLOGIES (STs):: CONTRIBUTIONS TO EDUCATION AND THE WORLD OF WORK. Revista Da ABET, 21(2). https://doi.org/10.61999/abet.1676-4439.2022v21n2.63836

Issue

Section

Dossiê Economia solidária: mecanismo de gestão social e de transformações