Mental illness of university students in Brazil
before and during the Covid-19 pandemic
Abstract
The worsening of mental health-related problems during the Covid-19 pandemic has already been understood by some authors as a parallel pandemic. The damage to the mental health of university students is a serious problem that has been present for many years, but which, however, had not been recognized by a large part of the academic community until recently. In this article, I propose to carry out a comparative debate between important factors for the mental health of university students in the period before and after the Covid-19 pandemic, in order to identify continuities and novelties that this meeting of pandemics brought. As an initial argument, I take an ethnography on the mental health of university students, carried out in the period before the Covid-19 pandemic. Then, in order to understand what has been happening since the beginning of the pandemic in Brazil, I make use of scientific articles and, occasionally, newspaper articles published during the pandemic. In the end, I discuss what were the continuities and ruptures in the pre-pandemic scenario and during the current one.
KEYWORDS:
University. Mental Health. Pandemic. Syndemic.
Photo: Camila de Oliveira
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).