From folk to remix

Popular culture in the era of digital media

Authors

  • Lucas Alves de Brito Universidade Federal de Goiás
  • Ricardo Pavan Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.1983-5930.2019v12n1.43082

Keywords:

Popular Culture, Remix Culture, Folk, Sample

Abstract

The article presents a comparative analysis between the folk music from popular culture and the sampled music from the remix culture. With the popularization of digital technologies, its notice the resurgence of the amateur creativity from the appropriation of forms, present on the oral tradition of folk, as well as the sampling, that questions the concept of authorship and values the collaboration and sharing.

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Author Biographies

Lucas Alves de Brito, Universidade Federal de Goiás

Mestrando em Comunicação na linha de pesquisa Mídia e Cultura pela PPGCOM-FIC da UFG

Ricardo Pavan, Universidade Federal de Goiás

Possui graduação em Jornalismo pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (1992) e mestrado (2002) e doutorado (2011) em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Atualmente é docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação, na linha de pesquisa Mídia e Cultura, e professor adjunto do Curso de Jornalismo na Faculdade de Informação e Comunicação da Universidade Federal de Goias.

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Published

2019-12-18

How to Cite

DE BRITO, L. A.; PAVAN, R. From folk to remix: Popular culture in the era of digital media. Culturas Midiáticas, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 18–35, 2019. DOI: 10.22478/ufpb.1983-5930.2019v12n1.43082. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs/index.php/cm/article/view/43082. Acesso em: 19 may. 2024.

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