Gummo:
Nietzsche’s philosophyas social critiqueinstrument in cinema
Keywords:
Gummo, Nietzsche, Philosophy, CinemaAbstract
This articleaims to highlight a critique ontheWestern society of the late twentieth century through Korine’s movie Gummo. Therefore, we use concepts ofNietzschein order to approachthe film speechesandthe philosopher’s moral critique onWestern man’s way of life. Weused discourse analysis to explain the discursive construction of the audiovisual text and the effects of meaning from thisconstruction. The critiquehighlighted inthis article:the lack of will to power, the last man and the resentment in the post-modern context on which the film is inserted.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para Revista Culturas Midiáticas implica na transferência, pelos autores (as), dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor (a), com direitos da Revista Culturas Midiáticas sobre a primeira publicação. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).