Recommendations mechanisms on Spotify
an alisys of the elements that act in recommending music content on the current platform interface
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2763-9398.2021v14n.58936Keywords:
Spotify. Recommendation’s mechanism. Music streaming. Music market.Abstract
This article has as main topic the current Spotify interface in its version for desktop, focusing on what has been suggested to name as “recommendation mechanisms”. As a content analysis, that defines the elements of the interface as a part of its construction, this article has as the main goal to develop a more detailed and specific analysis around the ways that the platform recommends content for its users, considering the apparent aspects (easily noted as recommendation mechanisms) and indirect aspects (text and visual elements).
Downloads
References
FLEISCHER, Ramus. If the Song has No Price, is it Still a Commodity? Rethinking the Commodification of Digital Music. Culture Unbound: Journal of current cultural research. Online, v. 9, n. 2, pp. 146-162, 2017. DOI: <https://doi.org/10.3384/cu.2000.1525.1792146>.
SANTINI, Rose Marie. O algoritmo do gosto. V.1. Curitiba: Appris. 2020.
SNICKARS, Pelle. More of the same on spotify radio. Culture Unbound: Journal of culture research, v. 9, n.2, p. 184-211, 2017. DOI: <https://doi.org/10.3384/cu.2000.1525.1792184>.
VICENTE, Eduardo; KISCHIEVSKY, Marcelo; DE MARCHI, Leonardo. A consolidação dos serviços de streaming: Reconfiguração dos mercados de mídia sonora e desafios à diversidade musical no Brasil. Revista da Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Comunicação. Goiânia, v.1, n. 25, pp. 1-25, 2016, v.1, n.25, p.1-25, 2016. Disponível em:
< http://www.compos.org.br/biblioteca/streaming-completo_3377.pdf>
VAN DIJCK, José; POELL, Thomas; DE WAAL, Martjin. The platform Society. Nova Iorque: Oxford University Press, 2018.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 MATHEUS DEMARCO, Giordanna dos Santos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para Revista Culturas Midiáticas implica na transferência, pelos autores (as), dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor (a), com direitos da Revista Culturas Midiáticas sobre a primeira publicação. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).