La performatización de masculinidades en las portadas de Sui Generis (1995-2000)

Autores/as

  • Ricardo Augusto de Sabóia Feitosa Universidade Federal de Pernambuco
  • Almudena García Manso Universidade Rey Juan Carlos

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.1983-5930.2020v13n1.51535

Resumen

The article offers, from a critical reading of 12 covers published by the magazine Sui Generis between 1995 and 2000, it analyzes the discursive construction (imagery and text) of masculinities, questioning which representations of the masculine are staged, reiterated or displaced . It is understood that this set allows to reflect critically on how the masculinities performed in the publication are inserted in processes of transformation and editorial and social re-elaborations that, in the context of a magazine addressed mainly to a male gay audience, are processes interrelated to more public visibility and scenarios for homosexuality in Brazil at the turn of the last century.

Keywords: Masculinities. Homosexualities. Journalism. Genre.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Ricardo Augusto de Sabóia Feitosa, Universidade Federal de Pernambuco

Doutor em Sociologia pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Professor Adjunto da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE).

Almudena García Manso, Universidade Rey Juan Carlos

Doutora em Sociologia pela Universidade da Salamanca (Espanha). Professora de Ciências da Comunicação na Universidad Rey Juan Carlos (Espanha).

Publicado

2020-09-30

Cómo citar

DE SABÓIA FEITOSA, R. A.; GARCÍA MANSO, A. La performatización de masculinidades en las portadas de Sui Generis (1995-2000). Culturas Midiáticas, [S. l.], v. 13, n. 1, p. 85–110, 2020. DOI: 10.22478/ufpb.1983-5930.2020v13n1.51535. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/cm/article/view/51535. Acesso em: 22 nov. 2024.

Número

Sección

Artigos - Comunicação, Gênero e Raça