“DO YOU SEE WHAT I'M TALKING ABOUT?” Reflections on active listening and voice performances in the educational context during the Covid-19 pandemic
DOI:
https://doi.org/10.46906/caos.n28.60919.p163-181Keywords:
education, listening, performance, voiceAbstract
The transformation experienced in the educational environment as a result of the coronavirus pandemic in 2020 was marked by the impossibility of interaction between bodies. The immediate estrangement that occurred as a result of this situation and the apprehension of the classroom as a privileged locus for understanding the relationship between the senses allowed me to reflect on the relationship between vision and hearing from its historical and cultural construction. The classes taking place remotely and some of the didactic strategies - such as the use of podcasts - developed by the teachers whom I had the opportunity to follow in the exercise of their profession, gave rise to an analysis of what I chose to call performances of the voice in the educational context and the teaching-learning process itself.
Downloads
Metrics
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Melissa Contreiras
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A Caos é regida por uma Licença da Creative Commons (CC): CC BY-NC 4.0, aplicada a revistas eletrônicas, com a qual os autores declaram concordar ao fazer a submissão. Os autores retêm os direitos autorais e os de publicação completos.
Segundo essa licença, os autores são os detentores dos direitos autorais (copyright) de seus textos, e concedem direitos de uso para outros, podendo qualquer usuário copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato, remixar, transformar e criar a partir do material, ou usá-lo de qualquer outro propósito lícito, observando os seguintes termos: (a) atribuição – o usuário deve atribuir o devido crédito, fornecer um link para a licença, e indicar se foram feitas alterações. Os usos podem ocorrer de qualquer forma razoável, mas não de uma forma que sugira haver o apoio ou aprovação do licenciante; (b) NãoComercial – o material não pode ser usado para fins comerciais; (c) sem restrições adicionais – os usuários não podem aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.
Recomendamos aos autores que, antes de submeterem os manuscritos, acessem os termos completos da licença (clique aqui).