Diffusion of information products

intersections between Documentary Languages, Marketing and Archival Science

Authors

  • Ednaldo de Brito Santos Universidade Federal da Paraíba
  • Ismaelly Batista dos Santos Silva Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.2318-6186.2020v7n2.43964

Keywords:

Documentary Languages. Archival Science. Marketing. Information Products. Difusion

Abstract

Documentary Languages are an important and already established strategic resource directed to the treatment and organization of information. In this sense, the present study is aimed to verify the context of the documentary languages and their products, as well as to analyze conceptual interlocutions through the approach of Marketing to the context of the Documentary Languages in Archival Science. The research is typified as an explicative one and it is based on a survey and literature review under a qualitative approach, using content analysis as an input for the interpretation of the collected data. The results show intersections in the interdisciplinary context of the studied themes in which is situated information analysis as a preliminary stage to Marketing in order to work diffusion in the area of Archival Science. At last, it is concluded that, through the stages of organization and treatment of information, is possible to infer the strategies of Marketing present in the diffusion of information products.

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Author Biographies

Ednaldo de Brito Santos, Universidade Federal da Paraíba

Bacharel em Arquivologia pela Universidade Federal da Paraíba.

Ismaelly Batista dos Santos Silva, Universidade Federal da Paraíba

Mestra em Ciência da Informação pelo Programa de Pós Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba (PPGCI/UFPB). Graduada em Arquivologia e formada pela Escola Técnica de Saúde da da UFPB no curso Técnico em Biodiagnóstico, atuando nos seguintes temas: Preservação Documental; Produtos e Serviços de Informação; Inovação em Unidades de Informação; Desafios do Profissional Arquivista e Informação em Saúde.

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Published

2020-06-30

How to Cite

SANTOS, E. de B.; DOS SANTOS SILVA, I. B. Diffusion of information products: intersections between Documentary Languages, Marketing and Archival Science . Archeion Online, [S. l.], v. 7, n. 2, p. 43–61, 2020. DOI: 10.22478/ufpb.2318-6186.2020v7n2.43964. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs/index.php/archeion/article/view/43964. Acesso em: 21 dec. 2024.

Issue

Section

Artigo de Revisão