The Chinese Educational Cooperation
A Case Study on The Chinese Government Scholarship System
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2525-5584.2020v5n3.56549Keywords:
Scholarship; Education; China; Postgraduate studies.Abstract
This article has the exploratory aim of answering some of the hugest doubts of undergraduate and graduate university students about living in China while attending higher education. In this sense, this paper will highlight important aspects concerning the Chinese education system, explaining how it works so that readers could understand some differences and similarities between Brazil and the People’s Republic of China. Furthermore, the main reasons for pursuing a postgraduate degree in that country will be mentioned, taking into account the author’s impressions of attending a master’s degree and Ph.D. in that country. For this purpose, a case study on the Chinese Government Scholarship will be done, emphasizing the Chinese University Program category, a full scholarship for postgraduate students. Ultimately, the procedure for having a successful application will be detailed.
Keywords: Scholarship; Education; China; Postgraduate studies.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).