Social engagement in the creation of brand-new Brazilian universities as an opportunity for local interconnection with the Sustainable Development Goals (SDGs)
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2525-5584.2021v6n2.57092Keywords:
Sustainable Development Goals; brand-new federal universities; development strategies., Sustainable Development GoalsAbstract
The objective of these Research Notes is to present a proposal for a scientific research that aims to analyze the interconnections of agendas and premises that permeate the Sustainable Development Goals (SDGs) and the creation of the “brand-new” Brazilian federal universities, both understood as development strategies. To this goal, it will use the qualitative approach to triangulate secondary data contained in specialized bibliography and documents from official entities in Brazil and international development agencies. Conforming the results, it is expected that the convergences between the national and the international actions for regional and sustainable development will be established, focusing on the institutional design of the “brand-new” federal universities in Brazil.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ives Romero Tavares do Nascimento, Maria Elisa Huber Pessina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).