THE FEDERAL UNIVERSITY OF PAMPA (UNIPAMPA) AND THE LOCAL SOCIETY
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2525-5584.2022v7n1.61356Keywords:
Unipampa; Profile of students; Graduates (2017-2019); Campi cities.Abstract
This article analyzes the profile of students who graduated from the Federal University of Pampa (Unipampa) from 2017 to 2019. It aims to verify the number of students who graduated from the university who were born in campus cities. The objective of this work is to analyze the students graduated in 2017, 2018 and 2019 born in the cities where Unipampa has a campus, in order to observe the relevance of the institution in the formation process of this society. It is a qualitative-quantitative, bibliographical, documentary and descriptive research. The sample was formed from official Unipampa documents. The analysis of results is carried out through content analysis and the comparative method. The text is divided into: introduction, methodology, development and final considerations. This study observed the impacts of Unipampa in the cities of its scope, regarding the quantity of graduates, analyzing the evolution of the indicators over three consecutive years, with a special look at graduates born in such municipalities.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Liliane Lencina dos Santos, Bussmann, Gomes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).