Communication, reputation and affection in a small companies

Bambu Bar in the perception of the consumer of Maranhão

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.2763-9398.2021v14n.58704

Keywords:

Communication; Affection; Consumer; Bambu Bar; Small Company;

Abstract

Considering the current context of brand parity, it is of the utmost importance that we look for alternatives that can add emotional value to signs and objects, including the small companies. We performed a qualitative and quantitative research to analyze the perceptual, symbolic and relational elements that affect the reputation of Bambu Bar in the Maranhão state capital, São Luís, considering its issues with infrastructure and service/product quality. We came to the conclusion that brands need a communication strategy that fosters emotional bonds which can show meaningful values to their consumers, communities, and society.

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Author Biographies

Marcelo Pereira da Silva, Pontifícia Universidade Católica de Campinas

Pós-doutor em Comunicação

Docente permanente do Mestrado Interdisciplinar em "Linguagens, Mídia e Sociedade" e do curso de Relações Públicas da PUC-Campinas É membro do grupo de pesquisa Sociedade Midiatizada: Processos, Tecnologia e Linguagem da PUC-Campinas.

Gleicilene Pereira Setúbal , Universidade Federal do Maranhão

Graduada em Relações Públicas pela Universidade Federal do Maranhão. Mestranda no programa de pós-graduação profissional em Comunicação da UFMA. É coordenadora de comunicação do Colégio Santa Fé de São Luís/Maranhão.

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Published

2021-10-26

How to Cite

PEREIRA DA SILVA, M.; PEREIRA SETÚBAL , G. . Communication, reputation and affection in a small companies: Bambu Bar in the perception of the consumer of Maranhão. Culturas Midiáticas, [S. l.], v. 14, p. 22, 2021. DOI: 10.22478/ufpb.2763-9398.2021v14n.58704. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/cm/article/view/58704. Acesso em: 12 may. 2024.

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