BETWEEN MOTHERHOOD AS LEARNING AND THE LEARNING OF CHILDREN:
AN ANTHROPOLOGICAL ANALYSIS AFTER THE PANDEMIC
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2024.n17.67523Abstract
This article addresses the ways in which mothers learn to be mothers by taking care of their children; specifically, by taking care of how their children learn in relation to school and to life in general. We analyze the everyday practices that women display regarding the education, care, and schooling of their children, taking the accounts of their experiences during the COVID-19 pandemic as an analyzer. Based on the analysis of a set of open and in-depth interviews carried out with women with children in school ages in the Metropolitan Region of Buenos Aires, Argentina, motherhood is evidenced as a learning process. At the same time, we study the continuities and transformations that the pandemic implied on the scale of the daily life in households.
KEYWORDS: Maternity. Education and care. Learning. Pandemic.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).