THE INVALIDATION OF THE FAT BODY IN BRAZILIAN FEMALE MAGAZINES: a case study on the covers of the digital magazine Elle Brasil
DOI:
https://doi.org/10.46906/caos.n28.61924.p21-37Keywords:
body fat, fashion , Elle Brasil, magazineAbstract
The globalized world has meant that media and communication platforms have had to reinvent themselves, as was the case with printed magazines that converged and some re-emerged in digital format. This article aims to discuss the invalidation of the female fat body in Brazilian women's magazines, more specifically in the digital magazine "Elle Brasil". The research is anchored in the concepts of fatphobia of with Santos and Jimenez (2021), media ideal body of Siqueira and Faria (2007), and Oliveira (2018) explaining fashion as a cultural instrument. To compose the article, three covers, whose models stamped on the product were fat, were the object of textual and image analysis. A bibliographic survey was also made of how editorial choices work and how these corporeal structures were represented in the studied covers.
Downloads
Metrics
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Jayane Souza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A Caos é regida por uma Licença da Creative Commons (CC): CC BY-NC 4.0, aplicada a revistas eletrônicas, com a qual os autores declaram concordar ao fazer a submissão. Os autores retêm os direitos autorais e os de publicação completos.
Segundo essa licença, os autores são os detentores dos direitos autorais (copyright) de seus textos, e concedem direitos de uso para outros, podendo qualquer usuário copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato, remixar, transformar e criar a partir do material, ou usá-lo de qualquer outro propósito lícito, observando os seguintes termos: (a) atribuição – o usuário deve atribuir o devido crédito, fornecer um link para a licença, e indicar se foram feitas alterações. Os usos podem ocorrer de qualquer forma razoável, mas não de uma forma que sugira haver o apoio ou aprovação do licenciante; (b) NãoComercial – o material não pode ser usado para fins comerciais; (c) sem restrições adicionais – os usuários não podem aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.
Recomendamos aos autores que, antes de submeterem os manuscritos, acessem os termos completos da licença (clique aqui).