Consumption of information, when the reader makes the news
Keywords:
Tele-information, nformation consumption, Viewer, ValuesAbstract
In this paper we seek to discuss the matter of meaning production in the mediatic communication process of tele-information. It‟s analyzed the confrontation between the communication settings of tele-news production and consumption. In one hand we observe the setting of the news fact constructed; and in the other the construction of information and in between the values negotiation by the intercommunicating parts. Two aspects are emphasized: tele-information is a discursive construction and, second, the viewers construct, in parallel, their own news.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para Revista Culturas Midiáticas implica na transferência, pelos autores (as), dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor (a), com direitos da Revista Culturas Midiáticas sobre a primeira publicação. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).