The performatization of masculinities on the covers of Sui Generis (1995-2000)
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.1983-5930.2020v13n1.51535Abstract
The article offers, from a critical reading of 12 covers published by the magazine Sui Generis between 1995 and 2000, it analyzes the discursive construction (imagery and text) of masculinities, questioning which representations of the masculine are staged, reiterated or displaced . It is understood that this set allows to reflect critically on how the masculinities performed in the publication are inserted in processes of transformation and editorial and social re-elaborations that, in the context of a magazine addressed mainly to a male gay audience, are processes interrelated to more public visibility and scenarios for homosexuality in Brazil at the turn of the last century.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para Revista Culturas Midiáticas implica na transferência, pelos autores (as), dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor (a), com direitos da Revista Culturas Midiáticas sobre a primeira publicação. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).