TECHNODIVERSITY AND EDUCATION:
REFLECTIONS ON TECHNICAL LEARNING IN THE RURAL MILIEU
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2023.n16.67000Abstract
This article proposes a dialogue between the anthropology of techniques and the field of anthropology and education, aiming to address the sociological and anthropological complexity of technical phenomena. The study focuses on technical learning in rural areas, particularly in agricultural technical assistance and extension, using ethnographic examples from rubber tree culture. The reflection is grounded in the tradition of anthropology of techniques and the concept of technodiversity. The article aims to contribute to the understanding of learning and education from an anthropological perspective on technical processes, considering the plurality of techniques in different contexts.
KEYWORDS: Technodiversity. Learning. Anthropology of techniques. Agriculture technology.
IMAGE: Agroforestry System (SAF) with rubber trees in an Extractive Settlement Project in the state of Acre. Source: Author (2019).
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).