THE TEACHING OF ANTHROPOLOGY IN THE INTERIOR OF THE BRAZILIAN NORTHEAST
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2024.n17.67547Abstract
This work aims to analyze the relationship between Anthropology and Education based on a comparison between two undergraduate courses (Social Sciences and Pedagogy) at the State University of Piauí (UESPI). It is important to highlight that until recently, the university did not have professionals trained in Anthropology. Thus, we intend to understand the challenges of teaching Anthropology at a university in the interior of northeastern Brazil that has few professionals with training in the area. Therefore, at the same time as the demand for this type of professional increases, undergraduate courses are suffering from an unprecedented crisis in attracting young students to a teaching career.
KEYWORDS: Antropology. Education. Teaching. Degree.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).