The issue of the affirmation of existence in Friedrich Nietzsche's "The Birth of Tragedy"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18012/arf.v11i2.68762

Keywords:

Nietzsche, Aesthetics, Apollonian, Dionysian, Art, Affirmation of life

Abstract

This artic explores Nietzsche's concepts regarding the formation of art, as presented in "The Birth of Tragedy," investigating the duality between the Apollonian and Dionysian artistic impulses. The central focus lies in the aesthetic justification of existence through art, whether through the form provided by the Apollonian or through the duality between the Apollonian and Dionysian in tragic art, as a fundamental interplay of human experience. We will argue about the tension between universal unity and individuality, which the philosopher presents as the core of the aesthetic effect of tragedy, contributing to the affirmation of life and the attainment of freedom.

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Author Biography

Camilo Lelis Jota Pereira, UNIFAL

Doutor em Filosofia (UFMG). Graduado em Filosofia pela Universidade Federal de Ouro Preto, Mestrado em Filosofia, também pela UFOP. Atualmente é professor do ICHL da Universidade Federal de Alfenas (UNIFAL). Possui experiência de ensino em Ensino Médio, pré-vestibular, graduação e como professor conteudista (EAD) na área de Filosofia, Estética, Arte; Fundamentos e Filosofia da Educação. Venho desenvolvendo pesquisas na área de Filosofia da Educação e Filosofia da arte.

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Published

2024-10-03

How to Cite

Jota Pereira, C. L. (2024). The issue of the affirmation of existence in Friedrich Nietzsche’s "The Birth of Tragedy". Aufklärung, 11(2), p.33–48. https://doi.org/10.18012/arf.v11i2.68762

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