Flow, connection, relationship:
a communicational model for interactive media
Keywords:
Systemic communication, Interactive media, RelationshipAbstract
From the observation that the processes in the contemporary media make up an interactive communication system that integrates the previous circular and linear systems, we can notice a peculiar feature in today’s media: they are becoming, increasingly, media relations. This article aims to understand the types of relationships which unfold in this context: collaborative, participatory and merchandising. Its points to a natural tendency of human communication, to allow, that people even being distant, share the communicatio, the communicational principle that puts an end to isolation, not only physical and cultural, but also mentality.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para Revista Culturas Midiáticas implica na transferência, pelos autores (as), dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor (a), com direitos da Revista Culturas Midiáticas sobre a primeira publicação. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).