LEARNING THE COMMON IN DOING THE ACTIVITY:
LEARNING TO LEARN WITH OTHERS IN DAILY SCHOOL LIFE
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2024.n17.67453Abstract
Throughout a school day, children experience different activities in the classroom, which co-produce learning in the practice, by placing them in different relational frameworks. On some occasions, learning is situated within the framework of individual experiences, on others it unfolds within the framework of plots that involve more than two children interacting in solving the same task. In this presentation, we focus on the analysis of activities involving more than two children in carrying out the same task, which, although focused on learning a certain school task or teaching situation, provokes the learning of a whole framework of practices linked to common doing.
KEYWORDS:
Learning. Practices. Activities. Common doing
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2024-06-21
Issue
Section
Anthropologies of Teaching and Learning
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).