CURRICULUM DEVELOPMENT:

AN ANALYSIS OF SCIENTIFIC PRODUCTIONS

Authors

  • Laryssa Virgilio Pereira de Araujo Universidade Federal da Bahia/Mestrado em Educação https://orcid.org/0009-0006-3618-5264
  • Elaine de Jesus Souza Universidade Federal do Cariri/Professora Adjunta

DOI:

https://doi.org/10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.66820

Keywords:

Curriculum Development., Scientific production., BDTD

Abstract

The field of curriculum development has historically always held the attention of writings on education, and has been widely investigated, with a "plurality of discursive islands” (Pacheco, 2001) of knowledge territories. in curriculum development.Methodologically, this is a study of a qualitative nature, bibliographic in nature, as it has material from scientific production made available through an important repository of the library of theses and dissertations, organized through the matrix RSL – Systematic Literature Review. The results show that professors and students are putting on the agenda the levels of curricular decisions in their academic investigations. field, which can follow the discussion beyond the content and technical dimension, which was constituted in our society culturally.

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Author Biographies

Laryssa Virgilio Pereira de Araujo, Universidade Federal da Bahia/Mestrado em Educação

Formada em Pedagogia pela Universidade Federal de Alagoas, cursando especialização em NEUROPSICOPEDAGOGIA, EDUCAÇÃO ESPECIAL E INCLUSIVA e Pós-graduação Mestrado em Educação da Linha de Pesquisa Curriculo (In)Formação /PPGE/Universidade Federal da Bahia. Membro do grupo ESCRE(VI)VER: Grupo de Estudos e Pesquisas com Narrativas em Educação/UFBA/CNPq. 

Elaine de Jesus Souza, Universidade Federal do Cariri/Professora Adjunta

Professora Adjunta do instituto de Formação de Educadores (IFE) da Universidade Federal do Cariri (UFCA). Doutora emEducação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Bióloga e Mestra em Psicologia Social pela Universidade Federal de Sergipe (UFS). Membro do Grupo de Pesquisa Gênero, Sexualidade e EstudosCulturais/GESEC/UFS/CNPq. Membro do Grupo de Pesquisa ESCRE(VI)VER: Grupo de Estudos e Pesquisas com Narrativas em Educação/UFBA/CNPq liderado pelo Prof. Dr.Marlécio Maknamara. Professora Permanente do Mestrado em Ensino de Ciências e Matemática da Universidade Federal de Sergipe/PPGECIMA/UFS. Pós-doutoranda em Educação na UFBA sob a supervisão do Prof. Dr. Marlécio Maknamara.

 

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Published

2023-07-20

How to Cite

VIRGILIO PEREIRA DE ARAUJO, L.; DE JESUS SOUZA, E. . CURRICULUM DEVELOPMENT:: AN ANALYSIS OF SCIENTIFIC PRODUCTIONS. Revista Temas em Educação, [S. l.], v. 32, n. 1, p. e-rte321202343, 2023. DOI: 10.22478/ufpb.2359-7003.2023v32n1.66820. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs/index.php/rteo/article/view/66820. Acesso em: 20 dec. 2024.