“LET’S GO SEE THE ALLIGATORS?”
ETHICS AND BONDING WITH CHILDREN AT THE DUMPING GROUND COMMUNITY SCHOOL OF CHILDHOOD EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2447-9837.2024.n17.65574Abstract
The visual essay is an invitation from the children who study at the Primary Community
School, located within a landfill. Methodologically, it is inserted in an ethnography with
children and it aims to reflect upon experiences and shares in the field with/of children.
Thus, more precisely, we enhance the debates on the ethical/methodological agenda
adopted in the conduction of studies with (about/for) children, which aims to transform them into protagonist observers of the research.
KEYWORDS: Ethics. Photographs. Ethnography with children. Primary Education.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2024-06-21
Issue
Section
Visual Essays
License
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).