Educação Religiosa Confessional
Abstract
Tomando como exemplo a existência de Educação Religiosa Confessional, isto, aulas de carácter doutrinário e catequético a cargo de uma dada confissão religiosa, nas escolas estatais portuguesas, procede-se ao levantamento de um conjunto de aporias e problemas acerca dessa modalidade de educação religiosa, concluindo-se que a existência de uma (qualquer) Educação Religiosa Confessional, nas escolas públicas, não é educativamente acertado, é moralmente incorrecto e é filosoficamente insustentável.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Licença Creative Commons Attribution that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine. . Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
. Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See O Efeito do Acesso Livre).