O Apresentação do dossiê
O golpe de 1964, 60 anos depois: narrativas, resistência e redemocratização
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.72133Keywords:
Golpe de 1964; ditadura Militar; narrativas.Abstract
Trata-se de um texto apresentativo Ao Dossiê O GOLPE DE 1964, 60 ANOS DEPOIS: NARRATIVAS, RESISTÊNCIA E REDEMOCRATIZAÇÃO" e que tem o propósito rememorar e oferecer visibilidade a um fato histórico que modificou a história do Brasil e avida dos brasileiros e brasileiras por cerca de 21 anos.
Downloads
References
CARVALHO, Maria Elizete Guimarães. O Golpe de 1964: o direito à memória e à verdade histórica. Palestra proferida na Mesa Redonda O Golpe de 1964, a Ditadura e a Educação: uma história inconclusa, no Programa de Pós-graduação em Educação/PPGE/UFPB, em maio/2024.
ROUSSO, Henry. A memória não é mais o que era. In: FERREIRA, Marieta de Moraes; AMADO, Janaína (org.). Usos e abusos da História Oral. 8. ed. Rio de Janeiro: Editora FGV, 2006, p. 93-102
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Temas em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Licença Creative Commons Attribution that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine. . Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
. Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See O Efeito do Acesso Livre).