Swimming against the Stream
Equity and Performance on Primary School at Minas Gerais’ Municipal Educational Systems
DOI:
https://doi.org/10.22478/ufpb.2525-5584.2020v5n2.53099Keywords:
educação, políticas públicas, equidade, regressão lógísticaAbstract
The influence of social origin on educational determinants is a central theme in discussions related to the foundation of public policies, whether in the focus of education with one end, or as a means to achieve other ends in the provision of public goods. This paper is exploratory work, which aims to investigate the municipal education networks of Minas Gerais, its capacity to mitigate social inequalities on their performance, and look into its public management practices that may be correlated with these results. Investments in infrastructure, providing equitable access to students seems to achieve good results in promoting an education that can be equitable without impairing student performance.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).